Najczęstsze błędy są popełniane przy niefachowym podłączaniu drzwi na miejscu u klienta.Podłączenie drzwi z zamkiem elektromechanicznym (np. GU, Winkhaus, Fuhr, ...) i czytnikiem sprowadza się do poprawnego uruchomienia zamka, bo czytnik jest nim zasilany.
→ brak zasilania np. przez uszkodzony zasilacz LUB błędne podłączenie 1. Sprawdź zamek elektromechaniczny czy jest poprawnie zasilany. Jeżeli zamek elektromechaniczny również nie ma zasilania to sprawdź / wymień zasilacz.
2. W przypadku problemów, czy pytań dotyczących podłączenia należy skontaktować się z działem wsparcia w następującej kolejności: 1. Montażysta drzwi → to on podłączał przez producenta sprawdzone drzwi do zasilania według Schematu podłączenia 2. Producent drzwi → to on podłączał czytnik z zamkiem3. Producent zamka → to on udzieli Ci wskazówek odnośnie podłączenia zamka i zasilania. 𝗵𝘁𝘁𝗽𝘀://𝗶.𝗶𝗱𝗲𝗻𝗰𝗼𝗺.𝗽𝗹/𝘀𝗰𝗵𝗲𝗺𝗮𝘁𝘆
→ uszkodzony Blackbox / Whitebox w czytniku np. przez zwarcie ROZWIĄZANIE: Jeżeli zamek elektromechaniczny jest zasilany i normalnie działa, ale żadna dioda LED na czytniku się nie świeci (czytnik jest "martwy") to Blackbox / Whitebox jest uszkodzony. Czytnik musi zostać wymieniony.
Wszystkie diody LED (zielona/czerwona/niebieska) świecą nieprzerwanie → Stan fabryczny
Zapamiętanie palca MASTERhttps://idencom.atlassian.net/wiki/spaces/ID/pages/929431637/
Czerwona dioda LED mruga → złe podłączenie (sparowanie)Jeżeli mruga tylko czerwona dioda LED to jednostka zewnętrzna i wewnętrzna są nieprawidłowo sparowane i należy wykonać Parowanie/Pairing
https://idencom.atlassian.net/wiki/spaces/ID/pages/1413677206/
→ błędne podłączenie kabli pomiędzy czytnikiem i Blackbox/Whitebox (problem z RS485-Bus) LUB uszkodzony Blackbox/Whitebox
Krok 1: Sprawdź okablowanie i kolory kabli według Schematu podłączenia. UWAGA na różne kolory kabli +/- u producentów zamków elektromechanicznych𝗵𝘁𝘁𝗽𝘀://𝗶.𝗶𝗱𝗲𝗻𝗰𝗼𝗺.𝗽𝗹/𝘀𝗰𝗵𝗲𝗺𝗮𝘁𝘆
Krok 2: Wykonaj „Reset” wg jednej z opcji1: Pilotem LUB2: przeciągnąć 3 x palec Master LUB3: Przy pomocy producenta drzwi na BlackboxDalsze informacje: https://idencom.atlassian.net/wiki/spaces/ID/pages/929398935
→ błędne zasilanie AC (prąd przemienny) → poprawne zasilanie (prąd stały)
Krok 1: Zmień rodzaj prądu.
Krok 2: Wykonaj „Reset” wg jednej z opcji 1: Pilotem LUB2: przeciągnąć 3 x palec Master LUB3: Przy pomocy producenta drzwi na BlackboxDalsze informacje: https://idencom.atlassian.net/wiki/spaces/ID/pages/929398935
Sensor uszkodzony (jednostka zewnętrzna) --> Czytnik musi zostać wymieniony
Prosimy wypełnić dalej Zgłoszenie w celu wymiany czytnika.
Jeśli palec Master został zapamiętany, czytnik znajduje się w stanie aktywnym. Można przystąpić do zapamiętywania palców użytkowników według Instrukcji obsługi.
Często pomaga TWARDY Reset wykonany na Blackbox
Wykonaj „TWARDY Reset” Przy pomocy producenta drzwi na BlackboxDalsze informacje: https://idencom.atlassian.net/wiki/spaces/ID/pages/929398935
Dziękujemy, że skorzystałeś z Drzewa supportu.
Połącz się z nami:Facebook: https://www.facebook.com/idencomplInstagram: https://www.instagram.com/idencompolska/Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCbJkchVcZ34RtHdG-ZuzqLA/Linkedin: https://www.linkedin.com/company/idencom-polska
W przypadku usterki Czytnika należy ją zgłosić w Punkcie, w którym dokonano zakupu drzwi; u Producenta Drzwi/Dystrybutora/w Salonie gdzie były kupowane drzwi.
Należy ustalić a) Producenta Drzwib) zastosowany zamek w drzwiachc) zastosowany model czytnika
2. Kontakt z elektrykiem, który podłączał drzwi/czytnika) Należy zweryfikować czy model Czytnika linii papilarnych w drzwiach (Basic?) koresponduje z Instrukcją obsługi, która powinna być dołączona przy dostawie drzwi.Reset należy wykonać Wg Instrukcji obsługi.
b) Należy sprawdzić podłączenie wg korespondującego z zamkiem Schematu podłączeniaPodłączenie drzwi powinien robić wykwalifikowany elektryk.
Gwarancja
Gwarancja wynosi 24 miesiące, liczy się od daty zakupu i tylko po okazaniu dowodu zakupu.Gwarancja nie obejmuje mechanicznych uszkodzeń produktu oraz uszkodzeń wynikłych wskutek:- niewłaściwego lub niezgodnego z Instrukcją użytkowania i przechowywania;- samowolnych ingerencji, przeróbek i zmian np. kabla;- uszkodzeń powstałych na skutek błędnego podłączenia z zamkiem, niepoprawnego zasilania lub przepięcia w sieci.